Luftaffjedring

Luftaffjedring2017-08-05T02:19:04+00:00

LUFTAFFJEDRING – den fleksible løsning.

Luftaffjedringen understøtter standard fjederne og øger kørekomforten og sikkerheden!

Luftaffjedring | Fiat Ducato - AL-KO chassis - Mercedes Sprinter

Mercedes Sprinter | WV Crafter

(PDF)

Mercedes Sprinter & WV Crafter | Download PDF

Fiat Ducato

(PDF)

Fiat Ducato | Download PDF

AL-KO Chassis

(PDF)

AL-KO Chassis | Download PDF

Hvis dit køretøj ikke er påført her, er du meget velkommen at kontakte os

Autocampere og andre køretøjsbrancher kæmper med de samme typer problemer: permanent belastning med skiftende belastning på chassiset, tungt interiør og udstyr. Standard stålfjedrene overbelastes meget hurtig. Den store ulempe er at standard fjedrene mister spændingen under konstant belastning og forventningerne overfor affjedringen kan ikke længere opfylde. Allerede på et helt nyt køretøj kan det ske efter få måneder, at man mister komforten og køresikkerheden. Spændingen der mindskes har konsekvenser: køretøjet sænkes mere og mere på bagakslen, hvorigennem den oprindelige affjedring ikke kan opretholdes. Her anbefaler Goldschmitt en ekstra luftaffjedring på bagakslen. Bagenden på køretøjet løftes og komforten samt køresikkerheden øges igen!

Fleksibel grundet styreenheden og kompressor.

Luftfjedre bliver monteret supplerende til de allerede monterede standard stålfjedre, mellem rammen og køretøjsakslen. Disse luftfjedre er de mest fleksible og tilbyde en hel del fordele i forhold til stålfjedrene. I modsætning til mekaniske fjedre, der masses sammen eller forlænges under kompressionen, ændrer luftbælgen på forskellige belastninger kun sit indre tryk men ikke sin form. Luftaffjedringen kompenserer den højere belastning kun ved at øge det indvendig tryk i luftbælgen. Lufttrykket i bælgen, kan styres via styreenheden og kompressoren direkte fra kabinen hvor styreenheden monteres. Afhængig af køretøjet findes der forskellige –

muligheder for monteringen. Således er det muligt at hæve bagenden på køretøjet permanent med konstant høj vægt på bagakslen f.eks ved autocampere, ambulancer eller værkstedsvogne eller kun sporadisk ved færgen, ujævne veje eller andre ujævnheder der skal passeres. Skader på bagenden af køretøjet kan med en luftaffjedring undgås i fremtiden! Luftfjedrene styrker standard stålfjedrene, udligner en ulig vægt fordeling, øger kørekomforten og sikkerheden, og hvis der er behov, kan luftaffjedringen også løfte køretøjets bagende. Afhængig af køretøjet og modellen er det desuden muligt at øge nyttelasten, hvis man ligger på grænsen af den tilladte totalvægt.

Goldschmitt Luftaffjedring Tilbud
Goldschmitt Luftaffjedring Tilbud

Ved køretøjer med høj belastning på bagakslen er standardstålfjedrene ofte overbelastet. Den bageste del af køretøjet sænkes, og affjedringskomforten mindskes. luftaffjedringen løfter den bagerste del af køretøjet og sikrer en tilstrækkelig affjedring. Ved forskellige belastninger kan luftbælgerne fleksibelt fyldes eller tømmes med luft.

Luftaffjedring | Fiat Ducato - AL-KO chassis - Mercedes Sprinter

Et passende system til ethvert formål!

Goldschmitt luftaffjedring er designet, for at lette din hverdag og for at sikre en sikker og behagelig komfort. Da ethvert køretøjet er bygget og indrettet forskelligt og er produceret til et individuelt formål, tilbyder Goldschmitt to luftaffjedringenssystemer: 1-kreds-systemer og 2-kreds-systemer. Nedenfor præsenteres de to varianter. Hvis du derudover ønsker ekspertrådgivning, er du mere end velkommen til at kontakte os.

Luftaffjedring | Fiat Ducato - AL-KO chassis - Mercedes Sprinter

1-kreds-system: til køretøjer med jævn vægt på bagakslen

Ved 1-kreds-systemet bliver luftbælgene på bagakslen fyldt eller tømt central via en fælles luftledning hhv. via et fælles luftkredsløb. Kontrol og overvågning af lufttrykket sker via et panel (kan bestilles med lys) og et manometer i førerhuset. Højdeniveauet på bagakslen kan således kun styres samtidigt. En ensidig sænkning af køretøjet ved ujævn belastning er ikke muligt. Dette 1- kreds-system kan derfor kun anbefales for køretøjer med jævn vægt på bagaksel.

Luftaffjedring 1-kreds-system

All inclusive : Ved hver af vores luftafjedringsystemer medleveres en kraftfuld kompressor og en styreenhed med enkelt- eller dobbelmanometer til førerkabinen. Dette giver dig mulighed for at tjekke lufttrykket i din luftaffjedring nemt og bekvemt fra førerkabinen samt justering, hvis det skulle være nødvendigt.

Luftfjedre understøtter de overbelastede standard stålfjedre på bagakslen og øger komforten og sikkerheden på chassiset hos utocampere, pickups og tunge industri- og specialkøretøjer. Med standard styreenheden med manometer (der monteres i førerhuset) og kompressor, kan du hæve og sænke bagakslen af dit køretøj efter behov.

2-keds-systemer: Til køretøjer med forskellig belastning på bagakslen

Køretøjer med forskellige hjulbelastninger står ofte skæv og hænger til den ene side. Med stålfjedre kan dette ulige niveauer ikke korrigeres. Anderledes med et 2-kreds-luftaffjedringssystem. Bælgerne forsørges med luft via to separate kredsløbe. Ved hjælp af et kontrolpanelet inkl. dobbelmanometer (valgfrit med lys), kan lufttrykket på begge bælger adskilt fra hinanden, kontrolleres og reguleres. Dette 2-kreds-system er derfor velegnet til køretøjer med ensidig belastning, hvor systemet muliggør en udlignelse af den ujævn fordelte vægt.

Luftaffjedring 2-kreds-system

EKSTRA: Kontrol om natten. Der tilbydes et manometer med lys. Med den integrerede LED belysning har du også om natten kontrol over dit luftaffjedringssystem. En integreret kontakt til trykket, advarer også optisk hvis trykket falder.

Kontroller din luftaffjedring fra førerkabinen via et styrepanel med manometer og effektiv kompressor.

Luftaffjedring Manometer | Skandic & Nordic

Hvis du har spørgsmål eller har brug for yderligere informationer, er du mere end velkommen til at kontakte os

Har du nogensinde været irriteret over lange prislister for ekstra tilbehør ved bil- eller autocamper køb? Så har vi noget fælles. Det er lige præcis derfor, vi ønsker at sætte et eksempel i tilbehørs branchen og tilyder komplette systemer. Hvis du sammenligner vil du hurtigt opdage, at dette ikke bare er et løfte: Hver af vores Goldschmitt luftaffjedringssystem har en kraftfuld kompressor og en styreenhed med manometer som standard. Justeringen og reguleringen er muligt fra førerkabinen hvor styreenheden monteres. Det er altså ikke længere nødvendig at finde kompressoren i garagen eller køre op til en tankstation. Alt der skal bruges er monteret på dit køretøj. Takket være det komplette system med styreenheden, manometer og kompressor der muliggør denne luksus!

Kontrol også om natten muligt

En anden mulighed som vil lette kontrollen af luftaffjedringen i fremtiden er trykmåler med lys, der fås som ekstraudstyr og må bestilles separat. Grundet den integrerede LED belysning har man også om natten styr over lufttrykket og luftaffjedringssystemet. En integreret kontakt til lufttrykket advarer også optisk ved trykfald i luftaffjedringen.

Perfekte udseende til dit køretøj

Udover den perfekte funktionalitet, spiller udseendet også en meget stor rolle i autocamper branchen. Her har Goldschmitt udviklet mange forskellige cockpit blænder til mange type køretøjer. Disse køretøjsspecifikke styreenheder kan bestilles til f.eks. Fiat Ducato, Ford Transit og Renault Master. For disse og alle andre køretøjer, tilbydes også såkaldte radio-slot blænder.